Array ( [SERVER_SOFTWARE] => Apache/2 [REQUEST_URI] => /blog/joop-zoetemelk-classic-2015/ [USER] => cs052 [HOME] => /home/cs052 [SCRIPT_NAME] => /index.php [QUERY_STRING] => [REQUEST_METHOD] => GET [SERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1 [GATEWAY_INTERFACE] => CGI/1.1 [REDIRECT_URL] => /blog/joop-zoetemelk-classic-2015/ [REMOTE_PORT] => 54888 [SCRIPT_FILENAME] => /home/cs052/domains/stichtingiamsport.nl/public_html/index.php [SERVER_ADMIN] => webmaster@stichtingiamsport.nl [CONTEXT_DOCUMENT_ROOT] => /home/cs052/domains/stichtingiamsport.nl/public_html [CONTEXT_PREFIX] => [REQUEST_SCHEME] => http [DOCUMENT_ROOT] => /home/cs052/domains/stichtingiamsport.nl/public_html [REMOTE_ADDR] => 35.175.179.52 [SERVER_PORT] => 80 [SERVER_ADDR] => 62.84.244.129 [SERVER_NAME] => www.stichtingiamsport.nl [SERVER_SIGNATURE] => [PATH] => /sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => gzip [HTTP_CONNECTION] => Keep-Alive [HTTP_HOST] => www.stichtingiamsport.nl [HTTP_IF_MODIFIED_SINCE] => Thu, 18 Apr 2019 10:46:40 GMT [HTTP_ACCEPT_LANGUAGE] => en-US,en;q=0.5 [HTTP_ACCEPT] => text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 [HTTP_USER_AGENT] => CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) [proxy-nokeepalive] => 1 [UNIQUE_ID] => XRC4Zt@yCIdQ83OBdDY5RQAAADg [REDIRECT_STATUS] => 200 [REDIRECT_UNIQUE_ID] => XRC4Zt@yCIdQ83OBdDY5RQAAADg [FCGI_ROLE] => RESPONDER [PHP_SELF] => /index.php [REQUEST_TIME_FLOAT] => 1561376870.121 [REQUEST_TIME] => 1561376870 )
I Am Sport » Joop Zoetemelk Classic | 20 maart 2015

Joop Zoetemelk Classic | 20 maart 2015

Onder andere door andere afspraken en door ziektes zijn er aardig wat mannen afgevallen voor deze Classic in Leiden. Dit mocht de pret niet drukken voor Martin & Patricia, ze zouden zich hoe dan ook samen voor de stichting inzetten! Het begint regenachtig, parkeerplaatsen zaten niet bij elkaar, het was even zoeken, maar nog net mooi voor de start hebben ze elkaar gevonden. Startnummer ophalen en de fiets op.

Met Joop zelf starten
Wat ze niet in de gaten hadden is dat ze vlak achter de enige en echte Joop zelf zaten. Haha, dit was de officiële opening van het evenement, camera’s erbij! Martin en Patricia proberen zich krampachtig buiten de camera’s te houden, dit was niet echt de bedoeling, maar wel een mooi moment om te starten. Het startschot werd gegeven en ze konden vertrekken. Ze bleven bij de ploeg van Joop aanhaken, wat ging dit lekker zeg, wat een vaart zat erin! Deze man mag dan op leeftijd zijn, maar daar kunnen velen nog wat van leren. Ze zaten gemiddeld rond de 30 km per uur. Ongeveer na 15 km kwam de splitsing van de diverse routes. Het was toch even verleidelijk om die Joop te blijven achtervolgen, maar ze bleven verstandig en hebben hun eigen route opgepakt. In de ploeg rijden beviel ze goed, daarom proberen ze even wat extra vaart te maken om aan te haken bij de volgende ploeg die op ongeveer 2km afstand zat. Dit lijkt niks, maar als zij net zo hard fietsen als jij, is het aardig pittig om daar weer bij te komen (zeker met tegenwind en regen), maar met wat extra inzet en iets harder trappen, kwamen ze steeds dichterbij. Er zaten zelfs kinderen in die ploeg, echt respect dat zij op zo’n jonge leeftijd al dit soort km in de benen hebben!

Wat een wind, wat een strijd!
Ze kwamen samen met die ploeg bij het rustpunt, 25 km. Even snel wat drinken en eten en weer hup die fiets op. Met z’n tweeën zijn ze verder gegaan, geen geduld en zin meer om te wachten op die ploeg. Dit was wel een heftig stuk. Open veld, regen, wind, wat viel dat tegen. Na 35 km begon Patricia het heel erg in haar benen en knieën te voelen, er was zelfs een moment dat ze er bijna doorheen zat! Een fiets die blokkeert, schakelen ging opeens ook niet zo goed, waardoor ze bij heuvels in de zwaarste versnelling zat en dubbel zoveel energie verloor, het werkte even niet meer zo goed! Hoe kan dit, vraagt ze zich af. Ze heeft namelijk aardig wat km in haar benen zitten, maar het leek wel alsof ze niet meer vooruit kwam, alsof haar lichaam niet meer kon. De wegen leken soms oneindig lang, maar mede door de hulp van Martin, die aardig wat wind opgevangen heeft voor Patricia, kon ze het tempo redelijk bijhouden. Ze moest en zou die eindstreep halen. Ze hebben aardig wat tijd verloren in die laatste 25 km, maar uiteindelijk zijn ze binnen 2,5 uur over de eindstreep gekomen.

Martin en Patricia super bedankt voor jullie inzet, support en donaties, ook namens de kinderen die wij helpen.

Op naar de volgende activiteiten, fiets jij mee?
Op 13 juni, speciaal voor de dames Ladies Ride Hardenberg
Op 27 juni Erasmus MC Tour de Rotterdam

Foto´s
Foto: Bekijk hier alle foto’s.
Impressie 2014

You Tube: inspiratiefilmpje