Array ( [SERVER_SOFTWARE] => Apache/2.2.23 (Unix) mod_ssl/2.2.23 OpenSSL/1.0.0-fips DAV/2 PHP/5.3.27 [REQUEST_URI] => /onze-doelen/cliniclowns/ [REDIRECT_UNIQUE_ID] => WcoYkbkbjMQAACKtMzYAAAAL [REDIRECT_STATUS] => 200 [UNIQUE_ID] => WcoYkbkbjMQAACKtMzYAAAAL [HTTP_HOST] => www.stichtingiamsport.nl [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => x-gzip, gzip, deflate [HTTP_USER_AGENT] => CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) [HTTP_ACCEPT] => text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 [HTTP_IF_MODIFIED_SINCE] => Mon, 24 Jul 2017 14:29:28 GMT [PATH] => /usr/local/bin:/usr/bin:/bin [SERVER_SIGNATURE] =>
I Am Sport » CliniClowns

CliniClowns

CliniClowns zorgt voor afleiding en plezier. Kinderen met een ziekte of handicap zijn afhankelijk en kwetsbaar. Doordat de omgeving zich richt op de ziekte of handicap komen zij zo ongewild in een volwassen wereld terecht. CliniClowns vindt dat kinderen onder alle omstandigheden moeten kunnen blijven spelen. Gewoon weer even kind kunnen zijn. Door te spelen kan het kind zich ontwikkelen. Het spel kan helpen zijn situatie te verwerken.

Missie
Kinderen met een ziekte of handicap zijn afhankelijk en kwetsbaar. Doordat hun omgeving zich voornamelijk richt op de ziekte of handicap komen de kinderen ongewild in een volwassen wereld terecht. CliniClowns vindt dat kinderen met een ziekte of handicap onder alle omstandigheden moeten kunnen blijven spelen. Gewoon weer even kind kunnen zijn.

Waarom doen we wat we doen?
Wij willen een bijdrage leveren aan hun kwaliteit van leven. Via het stijlfiguur van de clown maken wij contact met het kind en tillen wij hem even uit de dagelijkse werkelijkheid. Daarbij kan het spel helpen zijn situatie te verwerken.

Doelstellingen
1. Het bieden van afleiding en plezier aan kinderen met een ziekte of handicap. Maar ook aan kinderen in andere moeilijke situaties. Met als doel een bijdrage te leveren aan hun kwaliteit van leven.
2. Het geven van voorlichting over het belang van spelen.
3. Het samenwerken met en het verlenen van diensten aan andere entiteiten waarmee de stichting in een groep is verbonden.

Hoe wordt het geld van I Am Sport besteed?
Een van de pijlers van Stichting I Am Sport is: Plezier ‘het brengen van plezier aan zieke kinderen, helpen het dragelijke te maken’ . We hebben daarom besloten om specifiek geld in te zamelen voor het ‘klein zintuigen concert’.

Een creatieve voorstelling waarin alle zintuigen van het kind worden geprikkeld. Het Klein Zintuigen Orkest komt langs bij instellingen. De voorstelling is geschikt voor kinderen met een meervoudige handicap en kinderen met moeilijk verstaanbaar gedrag. Bekijk hier hoe het geld verdeeld wordt.

Filmpje: CliniClowns
Meer informatie Cliniclowns