Array ( [SERVER_SOFTWARE] => Apache/2.2.23 (Unix) mod_ssl/2.2.23 OpenSSL/1.0.0-fips DAV/2 PHP/5.3.27 [REQUEST_URI] => /onze-doelen/kinderhulp/ [REDIRECT_UNIQUE_ID] => WXYD6rkbjMQAADTaavAAAAAD [REDIRECT_STATUS] => 200 [UNIQUE_ID] => WXYD6rkbjMQAADTaavAAAAAD [HTTP_HOST] => www.stichtingiamsport.nl [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => x-gzip, gzip, deflate [HTTP_USER_AGENT] => CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) [HTTP_ACCEPT] => text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 [PATH] => /usr/local/bin:/usr/bin:/bin [SERVER_SIGNATURE] =>
I Am Sport » Kinderhulp

Kinderhulp

Kinderhulp helpt kinderen met minder kansen. Wist u dat er vandaag de dag 400.000 kinderen opgroeien in armoede? Ernstige problemen in de thuissituatie vragen om begeleiding door jeugdzorg of soms zelfs uithuisplaatsing. Een groot deel van hen woont in pleeggezinnen, instellingen of gezinnen met financiële problemen. Deze kinderen zijn tegen wil en dank “anders” en voelen zich vaak buitengesloten. Sporten, een fiets om naar school te kunnen fietsen of een cadeautje voor Sinterklaas zijn zaken die voor andere kinderen misschien vanzelfsprekend zijn, maar voor deze groep niet. Voor deze kinderen zetten wij ons in.

Wat doen ze
Het Nationaal Fonds Kinderhulp streeft al meer dan 50 jaar naar een gelukkig leven voor alle kinderen in Nederland. Helaas maken armoede en ernstige problemen thuis dit voor veel kinderen onmogelijk. Zij staan langs de zijlijn en kunnen niet meedoen met leeftijdsgenoten. Kinderhulp geeft ze bouwstenen om te kunnen werken aan hun eigen geluk:

• alledaagse dingen, zoals een fiets of kleding;
• ontspanning, in de vorm van een dagje uit of vakantie, om even aan de ellende te ontsnappen;
• ontwikkeling, door sport, muziekles of een laptop voor school.

Hoe wordt het geld van I Am Sport besteed?
Een van de pijlers van Stichting I Am Sport is: Toekomst ‘het helpen van kinderen aan een betere toekomst’. We hebben daarom besloten om specifiek geld in te zamelen voor het ‘Fietsplan’ . Bekijk hier hoe het geld verdeeld wordt.

Als je moet lopen naar school, omdat je geen fiets hebt, en je schoolgenoten komen je voorbij geracet, dan hoor je er echt niet bij. Je bent anders, pesten ligt op de loer, je krijgt minder beweging en ook kun je niet gemakkelijk naar je sport/hobby/vrienden. En dat terwijl je al genoeg aan je hoofd hebt met alle problemen thuis. U kunt ervoor zorgen dat een aantal kinderen dit jaar een fiets krijgen en zo ook gewoon mee kunnen doen.

Filmpje:
Kinderhulp Algemeen