Array ( [SERVER_SOFTWARE] => Apache/2.2.23 (Unix) mod_ssl/2.2.23 OpenSSL/1.0.0-fips DAV/2 PHP/5.3.27 [REQUEST_URI] => /onze-doelen/spieren-voor-spieren/ [REDIRECT_UNIQUE_ID] => WcoX97kbjMQAACA0er8AAAAQ [REDIRECT_STATUS] => 200 [UNIQUE_ID] => WcoX97kbjMQAACA0er8AAAAQ [HTTP_HOST] => www.stichtingiamsport.nl [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => x-gzip, gzip, deflate [HTTP_USER_AGENT] => CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) [HTTP_ACCEPT] => text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 [HTTP_IF_MODIFIED_SINCE] => Mon, 24 Jul 2017 14:26:18 GMT [PATH] => /usr/local/bin:/usr/bin:/bin [SERVER_SIGNATURE] =>
I Am Sport » Spieren voor spieren

Spieren voor spieren

Spieren voor Spieren is een organisatie dat geld inzamelt voor kinderen met een Spierziekte.
Kinderen moeten onbezorgd kunnen rennen, fietsen, spelen en sporten! Voor zo’n 20.000 kinderen in Nederland is dit niet vanzelfsprekend. Zij hebben een spierziekte en dat beperkt hen in alles wat ze willen en kunnen. Het is mogelijk vele spiergroepen te trainen, sterker te maken en zo gezond te houden. Voor deze kinderen zet Spieren voor Spieren zich in.

Missie
Spieren voor Spieren wil kinderen met een spierziekte weer uitzicht geven op een kansrijke toekomst door structureel onderzoeksprojecten te financieren die helpen om spierziekten bij kinderen beter te behandelen.

Doelstellingen
• Het inzamelen van gelden voor baanbrekend wetenschappelijk onderzoek om spierziekten de wereld uit te helpen;
• Het creëren van naamsbekendheid voor spierziekten in het algemeen zodat er meer draagkracht komt om grote acties op te zetten    voor spierzieke kinderen.
• Het creëren van saamhorigheid tussen de diverse instanties die met voorlichting en fondsenwerving bezig zijn.
• Het inzamelen van gelden om het Spieren voor Spieren Kindercentrum in het Universitair Medisch Centrum te Utrecht (UMC).
• Het mede financieren van concrete (hulp)middelen voor kinderen met een spierziekte die nauwelijks uitzicht hebben op een zorgeloze  en gezonde jeugd.
• Het opzetten van meerdere expertisecentra om spierziekten beter te kunnen behandelen.

Hoe wordt het geld van I Am Sport besteed?
Een van de pijlers van Stichting I Am Sport is: Gezondheid: ‘onderzoek ziekte bij kinderen’ .
We hebben daarom samen met Spieren voor Spieren besloten dat wij specifiek geld gaan inzamelen voor baanbrekend wetenschappelijk onderzoek om spierziekten de wereld uit te helpen. In februari 2014 gaan wij een specifiek onderzoek uitkiezen. Bekijk hier hoe het geld verdeeld wordt.

Filmpje: Spieren voor Spieren
Meer informatie Spieren voor Spieren