I Am Sport » Sander – Gezond de berg op

Sander – Gezond de berg op

Geniet als gepromoveerd wiskundige van zijn werk bij het Centraal Planbureau maar wordt minstens zo enthousiast van koken voor en met vrienden, eten in goede restaurants en het drinken van een goede wijn of whisky. Sander was al sportief maar sport nog intensiever sinds hij bij FTPT traint. Een knieblessure zette helaas voor hem een streep door de Rotterdam Marathon vorig jaar. Nu kan hij niet meer zonder hardlopen. Hij is inmiddels ook een fanatieke wielrenner en droomt nog van triatlon.

Waarom de hoogste berg van West-Europa beklimmen?
‘Ik ben geen liefhebber van sneeuw en kou en ben ook geen bergsporter. Maar de uitdaging om de hoogste berg van de Alpen én West-Europa te beklimmen, ga ik graag aan. Het is gewoon onwijs gaaf om met vijf andere FTPT’ers een topprestatie neer te zetten en mooie herinneringen te creëren. Bovendien vind ik dat ik geluk heb om gezond te zijn, een mooie baan te hebben en te kunnen doen wat ik wil. Hoe mooi is het dan om met dit Mont Blanc-avontuur geld in te zamelen voor Guus, onze 2 jarige vechter die moet leven met de ongeneeslijke spierziekte SMA? Helpen jullie ons het sponsordoel te halen?’

Hoeveel van de 4.800 meter sponsor jij mij?
KLIK HIER

Meer informatie? Klik hier.